Home office aneb jak být při práci z domova efektivní

Pokud se zeptáte absolventů a tolik propírané generace mileniálů na to, co považují v práci za důležité, určitě bude možnost práce z domova mezi odpověďmi často zastoupená. V dnešní době, když je možné hodně profesí vykonávat prostřednictvím počítače, je to logický požadavek. Málokdo chce vysedávat ve velkých kancelářích od 9 do 5 a při práci nechtěně poslouchat rozhovory ostatních. Na druhou stranu, ani udržet si pozornost při práci doma nemusí být tak snadné.

„Práci z domova zaměstnavatelé svým zaměstnancům dopřávají čím dál častěji. Podle průzkumů mezi mladší generací je totiž možnost home officu důležitější než třeba stravenky či dokonce výše platu. Mladí oceňují, pokud se nemusí složitě domlouvat v případě nutnosti navštívit doktora či zajít si na úřad a mohou práci dokončit třeba večer.  V některých firmách mají dokonce neomezenou možnost práce z domova a je tedy možné navštěvovat kanceláře jen v případě nutnosti“, říká Renáta Šťastná z personální agentury Axial.

Je však známo hodně případů, kdy doma místo práce zaměstnanci prokrastinují a nemohou se na práci soustředit. Vždy se totiž najde nějaká činnost, kterou je třeba udělat a nebo je jen lákavá možnost brouzdat se neomezeně po internetu. Své o tom ví řada freelancerů, kteří mají v oblibě coworkingová centra či si zřizují vlastní kanceláře.

Jaké zásady dodržovat, pokud chcete pracovat z domova efektivně?

Důležité je dodržet nějaký pokud možno pravidelný režim, tedy vstávat ve stejnou dobu.  Zkušení freelanceři s nadsázkou radí, že zásadní je se převléct z pyžama. Nejde vůbec o to, jak jste oblečeni, ale o podvědomý signál, že byste se měli naladit do pracovního módu.  Určitě si také hlídejte čas strávený na sociálních sítích nebo mimo práci. Pokud si prokrastinaci nepohlídáte, může narůst do velkých rozměrů. Také si nechte uklízení bytu či telefonáty s přáteli až po pracovní době, prostě mimo nutné případy dodržujte stejný režim, jako kdybyste seděli v kanceláři. Mezi prací si však můžete dát kratší přestávky, které využijete k protažení, občerstvení nebo třeba k zapnutí pračky s prádlem. Takto zvládnete během dne i drobné domácí práce. Renáta Šťastná z personální agentury Axial doporučuje si po každém dni odpracovaném doma vyhodnotit, kolik práce jste zvládli a jestli nepodáváte horší výkony než klasicky v kanceláři.

Autor

Renáta Šťastná

Renáta Šťastná

Renáta Šťastná je spoluzakladatelkou a spolumajitelkou pracovní agentury Axial. Díky dlouholetým zkušenostem od roku 1996 radí zaměstnancům i firmám.

Jedna myšlenka na “Home office aneb jak být při práci z domova efektivní”

  1. Ahoj Retuš, ja mám nékdy pocit, že toho doma zvládnu víc, neboť mi nikdo nechodí neustále do kanceláře s nějakým dotazem. A to.prádlo dám také😉. Hanďa ProCarová

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *